2014-Peugeot-301-side-3q-614x307

Značajno povećanje prodaje automobila na lizing u Srbiji

U prvih šest meseci 2014. godine lizing u Srbiji beleži rast, pa je ukupna vrednost novozaključenih ugovora iznosila 141.6 miliona evra, što je povećanje od 3.9 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Na lizing su se najviše finansirala putnička vozila, koja beleže rast od čak 12.6 odsto…

… pa je ukupna vrednost novozaključenih ugovora iznosila 53.4 miliona evra. Povećanju plasmana lizing industrije najviše su doprineli klijenti koji su i ranije imali sklopljene ugovore sa lizing kućama i koji sada ulaze u proces obnove voznog parka.

 

“Lizing ugovori se uglavnom sklapaju na period od pet godina, nakon čega se klijenti odlučuju da obnove vozni park i sklope nove ugovore o lizingu. Kako je u periodu oko 2008. godine zabeležen izuzetno veliki broj sklopljenih ugovora koji su u prethodnom periodu istekli, klijetni se ove godine odlučuju za nove ugovore i prepoznajemo novi talas rasta finansiranja putem lizinga”, objašnjava Teodora Milenković, generalni sekretar Asocijacije lizing kompanija Srbije.

2014-Peugeot-301-side-3q-614x307

 

Ona je istakla da je po njenom mišljenju, ponovno odlučivanje da se kupovina automobila finansira na lizing dokaz konkurentnosti ovog vida finansiranja u odnosu na bankarske kredite, što se ne prepoznaje samo kod kupovine putničkih vozila već i u drugim segmentima finansiranja.

 

“Iako veliki deo lizing portfolija predstavlja finansiranje putničkih vozila, koja u ukupnoj strukturi lizing ugovora u privih šest meseci 2014. godine zauzimaju 38 odsto, značajno je zastupljeno i finansiranje nabavke komercijalnih i teretnih vozila, kao i mašina i opreme”, ističe Milenković.

 

Tako su, u ukupnoj strukturi novozaključenih ugovora u prvih šest meseci 2014. godine, komercijalna i teretna vozila zauzimala 31 odsto, mašine i oprema 22 odsto, dok je finansiranje nekretnina na lizing u ukupnom portfoliju lizing kompanija bilo zastupljeno sa 9 odsto. Najveći korisnici lizinga su tradicionalno pravna lica, a na vodećem mestu se nalaze firme koje se bave trgovinom, transportom ili proizvodnom delatnošću.

 

“Veliko interesovanje pravnih lica, je sasvim prirodno, imajući u vidu karakteristike lizinga kao finansijskog proizvoda. Finansiranje putem liznga ne zahteva dodatno stavljanje imovine pod hipoteku ili traženje bilo kakvog drugog sredstva obezbeđenja, što kompanijama posebno pogoduje jer, i pored kupovine nove mašine ili automobila na lizing, one i dalje zadržavaju svoju fleksibilnost. S druge strane, i same procedure odobrenja lizinga su mnogo brže i jednostavnije, a kamate izuzetno konkurentne, te je normalno da se firme, kod kupovine predmeta poput vozila ili proizvodne opreme i mašina, sve češće okreću lizingu”, objašnjava Milenković.

 

Milenković predviđa da se i u narednom periodu očekuje rast lizinga, a perspektivnost ovog segmenta finansijskog tržišta potvrđuju i najnovija istraživanja sprovedena od strane Leaseurope – Asocijacije lizing kompanija Evrope, koja su utvrdila da lizing kompanije u Evropi beleže kvalitetniji plasman nego finansijske institucije koje se bave tradicionalnim vidovima finansiranja.

Izvor – AutoMagazin.rs