izvor: novosti.rs

Šta nije u redu sa predlogom zakona: za mlade automobil do 76 konja po toni?!

Navikli smo na hiljade predloga zakona, izmena zakona, novih zakona, podzakonskih akata… kao da će zakoni nešto da reše. Barem zakonopisci i ljudi iz vlasti misle da mogu. Ali, negde greše. Stalno.

Skoro se desila velika nesreća. Tri mlada života su ugašena, a tri jedva preživela. Jer su sa svojim automobilom (BMW) upali u reku. I tu nije kraj. Zapravo tek je počelo. Kao po običaju vlast kreće sa menjanjem zakona. Kao da će on nešto da promeni. Da li su stotine promena zakona do sada nešto promenila? Nisu? Pa gde je onda problem?

izvor: novosti.rs

izvor: novosti.rs

Najveći problem je zapravo u vlasti. U birokratiji. U javnim službama. U javašluku. U mentalitetu predstavnika vlasti. Sve dok svaka i najmanja šuša može da vozi pešačkom ili biciklističkom stazom, da parkira gde hoće (kao što se stalno parkiraju na sred ulice (autobuska traka) kod Trefa na Novom Beogradu), da rade šta god požele ništa se neće promeniti. Kako je uopšte BMW uspeo da uđe u pešačku zonu i surva se u reku? Kako, pitam ja vas? Gde su rampe, gde je signalizacija, gde ju barijere? Kako su prošle godine poginuli putnici na Novosadskom autoputu zbog neosvetljene naplatne rampe koja ne radi? Nijedno jedino osvetljenje, a direktor puteva mrtav ladan izjavi kako je vozač kriv? Ne, najveća krivica je na javnim službama koje ne rade svoj posao.

Živimo i u zemlji gde se bahato govedo mrtav ladan parkira na sred pešačke staze, i to preko puta centrale Parking Servisa u Beogradu, a nastavnica sa malom dečicom ide ulicom i zaobilazi ga. Da je neko zgazio tu decu ne bi bio kriv. Bila bi kriva nastavnica. I nikome nije palo na pamet da ukloni ovaj auto. Iako se nalazio na 50 metara od centrale Parking Servisa. Jer ovo je Srbija.

10848058_10152871360998890_5176714051338906452_n

Naravno, problem je i u roditeljima koji ne umeju da vaspitaju svoju decu. Ja sam sa 17 godina dobio auto od 160 konja. Bio je to predivan Seat Toledo Sport edition sa 16 ventila i 2.000 kubika. Trošio je 10 litara u gradu. Nikada nijedan incident. Kako? Jer sam dobar vozač. Zašto? Jer imam mozak. Ali, ne verujem da ću ja svom detetu kupiti auto od 160 konja za 17 ili 18 rođendan. Kupiću mu neki dobar ali slab auto da vežba. Pa kasnije neka kupi sam, slobodno. Ali, opet, ne krivim roditelje toliko koliko besmislenu vlast koja veruje da će nekim novim zakonom rešiti problem.

I tako dolazimo do novog zakona. Kao da će on nešto da promeni. Šta uopšte znači ograničavanje 76 konja na 1 tonu? Šta će se time rešiti? Nisam neki stručnjak ali ubija se i sa Yugom pri 50 km/h, zar ne? I mnogo su opasnija spora i tromija vozila nego ona brža. Recimo kada (zakonito) pretičeš mnogo ćeš sigurnije izvršiti preticanje ukoliko imaš brži i bolji auto sa više konja nego neki slabiji i tromiji. Takođe, i u Yugo možeš da strpaš 6 ljudi (nekako), da se zaletiš na Adu Huju, razviješ 120 km/h, probiješ barijeru (koje ne postoje) i upadneš u reku. I šta će zakon tu da reši? Apsolutno ništa!

Zaključak:

Dobri automobili kao i dobri zakoni su dobri. Njima ništa ne fali. Fali samo sive materije ljudima u vlasti i javnim službama koji ne rade svoj posao. Ništa više, ništa manje. Mislite o tome.

  • Jovan

    Definitivno Zakon neće promeniti ništa.

    Po mom mišljenju napravljena je velika greška u novom Zakonu sa probnim vozačkim dozvolama.
    Suština je da u prvih godinu dana moraš da imaš pratioca, “iskusnog” vozača da bih uopšte vozio.
    U praksi, to nije tako jednostavno i mislim da je sada mnogo više slučajeva da ljudi dok imaju probnu dozvolu uopšte ni ne voze.
    Stalno trebaš da čekaš nekoga, da se dogovaraš, moraš da vodiš računa do koliko sati ostaješ itd.
    E sada neka mi dokažu da je taj koji je položio i nije vozio godinu dana spremniji za saobraćaj od onoga koji direkt iz auto škole izlazi u saobraćaj?
    Kada završiš obuku i ne voziš godinu dana, po mom mišljenju, spremniji si za novu obuku nego za ravnopravno učestvovanje u saobraćaju.

  • Giša

    Teško da će ovo ograničenje od 76ks po toni doneti neko poboljšanje. Većina novih vozača neće ni voziti jer vozilo koje ima porodica ispada iz zakonskih okvira a vrlo verovatno da novca za drugi nema. Menjaće se ovo opet kad neko, ne daj Bože, sa Yugom 65 napravi nov nesrećan slučaj. Treba uvesti saobraćajno obrazovanje u škole i na taj način dizati svest mladim ljudima.