fiat500l_carzrs_slika21

Srpski Fiat 500L: Full test

Kao i svaki nebeski Srbin i pravi patriota, odmah sam se zainteresovao za “čudo prirode” koje nam dolazi iz Kragujevca. Pošto sam prodao auto, počela je potraga za novim. Obišao sam sve salone, pogledao preko 15 automobila i na kraju se odlučio: Kupujem FIAT 500L! Zašto sam se odlučio za njega, pročitajte u nastavku.

fiat500l_carzrs_slika21

Po prvi put, u svom “dugogodišnjem životu” se osećam ponosno na nešto proizvedeno u Srbiji. Po prvi put mogu reći: Srbi proizvode auto! Teško se može Yugo nazvati automobilom. Iako ga obožavam (mazohistički), a i posedovao sam ga, to je jedan od najgorih automobila sa kojim se sprda(o) ceo svet. Napokon smo postali svet i počeli da pravimo svetska kola. Naravno, mnogo je onih koji će nipodoštavati sve što je srpsko (i sam to često radim) ali ovde sam potpuno objektivan. Ljudi ne mogu da shvate da komunističko-socijalistička Zastava više ne postoji. Danas je to Fiat. Kupili su Zastavu i srušili je do temelja, pa uložili preko 750 miliona evra. Dok su nekad automobile sklapali ljudi sa golim rukama i vilama, danas to rade uglavnom uz pomoć robota i na vrhunskoj proizvodnoj traci. Dok su se nekad radnici Zastave hranili po kafanama, danas to rade u menzi vrednoj preko 7 miliona evra. Da, verovali ili ne, Fiat je uložio preko 7 miliona evra u menzu, za 3.000 radnika. Zato, danas se osećam ponosno što sam Srbin. Napokon smo postali svet. Ili barem polusvet.

Od starog, ultra popularnog Fićka, preko Pande koja se pela na vulkan Etnu, pa sve do široko poznatog Punta, Fiat danas na tržište izlazi sa modelom 500L. Ljudi iz Fiata su mnogo rizikovali. Lako su sa Pandom osvojili vulkan Etna, a sada je trebalo osvojiti Srbiju, a zatim i svet. Uvek su pravili kola sa dušom, pa verujem da ih čeka lepa sudbina sa novim modelom.

I pored svih ovih činjenica, opet će neki ljudi, večiti pesimisti i hejteri, pljuvati naše čedo. Govoriće da postoje dve proizvodne trake: jedna za svet i jedna specijalno za srbe. Teorije zavere. Pa će govoriti da ipak to rade Zastavini radnici (iako to više nije Zastava, a Fiat nije komunističko-socijalistička kompanija). Govoriće da su motori ovakvi ili onakvi. Da su gume loše. Da je izduv loš. Da je vešanje loše.Da je loš samo zato što se proizvodi u Srbiji. A ja ću sve to opovrgnuti u ovom tekstu kao i u specijalnom video prilogu. Pa da krenemo.

Odluka o kupovini i cena

Kao što sam već rekao, obišao sam desetak auto salona u potrazi za novim automobilom. Čak sam o tome i napisao blog post. Iako sam u tom blogpostu na prvo mesto stavio Renault Fluence, čuo sam dosta loših stvari o njemu pa sam ipak odustao. Uprkos sjajnoj ceni i opremljenosti. Nakon dosta razmišljanja, odlučio sam se za FIAT 500L. Ubedljivo najbolji odnos kvaliteta, cene i opreme. Sa subvencionisanom cenom od “samo” 12.850 eur za top opremu, teško je ne odlučiti se za njega. Osnovna cena je 10.850,00 eur, a onda možete izabrati dodatne pakete (Paket 1, Paket 2 i crna boja). Ja sam kupio, dakle, taj sa dva dodatna paketa + crna boja, što mu dođe kao full oprema.  A ta oprema uključuje odličan multimedijalni sistem sa 5 inča touchscreen ekranom, kožnim multifunkcijskim volanom, bluetoothom, parking senzorima, 16″ alu felnama, i još mnogo toga. Nego, da malo pričam o celoj subvenciji. Ono što je zaista sjajno, jeste što je i kredit za njega subvencionisan. Pa tako, pored 3.000,00 eur umanjenja na sam auto, imamo i neverovatnu kamatu na kredit. Za 6 godina ćete vratiti samo 500,00 eur kamate. Rata iznosi 130,00 eur mesečno (sa moj model opreme). Što se možemo složiti da je neverovatno dobra ponuda. Zato je danas Fiat 500L i najprodavaniji auto u Srbiji. Čak, mnogi kupuju auto na kredit da bi ga odmah stavljali na polovne oglase, jer mu to dođe kao najjeftiniji keš kredit u istoriji. Da vam dam plastičniji primer: Ako uzmete “normalan” kredit kod bilo koje banke za neki drugi auto, na 7 ili 8 godina ćete platiti ratu između 18.000,00 i 21.000,00 dinara. Ili u evrima od 140,00 do 160,00 eur. Što je velika razlika. Za male pare dobijate vrhunski, svetski automobil. Da ne postoji subvencija od 3.000,00 eur priča bi imala sasvim drugačiji tok. Srbi su narod koji nema mnogo novca. I kada kupuju automobil uglavnom gledaju da služi više svrha. Da bude za porodicu, da bude za “džekiranje”, da može da se ode na pijac, na letovanje kao i za svakodnevnu vožnju. 16.000,00 eur, koliko košta bez subvencije (moj model), priliči ovakvom automobilu ali ne priliči platežnoj moći prosečnog Srbina. Lično, ne bih ga kupio da nije bilo ovakvih uslova. Za 14.000,00 eur je moguće kupiti Škodu Oktaviju srednjeg paketa opreme sa 15″ aluminijumskim točkovima. Što je 2.000,00 eur jeftinije. Zato je 95% celokupne proizvodnje namenjeno izvozu u zemlje gde porodice imaju po dva ili tri automobila i žele jedan “šmekerski auto”.

Svi kupci dobijaju i 2 godine garancije, kao i pomoć na putu u bilo kojem delu Evrope. Ukoliko vam se nešto, ne daj bože, desi, onda u svakoj zemlji gde se zadesite možete pozvati besplatan broj (za sve zemlje isti) i dobićete besplatno šlepovanje do najbližeg servisa, kao i samo servisiranje auta (ukoliko potpada pod garanciju).

Eksterijer

Pihtije su jedno od najboljih i najlepših jela u Srbiji. Ja ih lično obožavam. Ali, zanimljivo je to da ljudi ili vole ili ne vole pihtije. Nema sredine. Nema onoga “Meeeh… pa ok, uzeću jednu”. Ne. Ili/ili situacija. Pa kakve to ima veze sa ovim autom? Pa, takav je i Fiat 500L.

Izvor: mamajacooks.blogspot.com

Izvor: mamajacooks.blogspot.com

Možemo reći da je dizajn izuzetno smeo. Pravi italijanski šmek. Koji se nastavlja na model 500. Ljudima se ili neće sviđati dizajn ili će ga obožavati. Uzmimo za primer moje najbliže okruženje. Na 10 ljudi dolazi 5 kojima se ne sviđa, a ostalih 5 su oduševljeni. Ja sam lično oduševljen, jer ga inače ne bih ni kupio. Tek kada ti ljudi kojima se ne sviđa dizajn uđu u auto, onda počinju da se oduševljavaju. A ostali se oduševe na prvi pogled, koje ni kasnije ne prestaje tokom daljeg upoznavanja sa autom. Automobil može biti sexy na nemački, direktorski, opasan način, ili na italijanski “ešarpa” način. Fiat 500L je zaista šmekerski auto. Naročito kada je skroz crn sa crnim felnama, kao moj :) Fiat dolazi iz Italije, zemlje mode. To se ogleda i kroz automobile. Pažnja je usmerana na svaki detalj. Uglavnom.

sva prava zadržana - carz.rs

sva prava zadržana – carz.rs

sva prava zadržana - carz.rs

sva prava zadržana – carz.rs

sva prava zadržana carz.rs

sva prava zadržana carz.rs

Iako na slikama deluje mali, nešto poput modela 500, u stvarnosti to nije tako. Spada u klasu MPV vozila, i deluje kao omanji džipčić. Dosta je prostran, a i visok, sa odličnim “klirensom”. Svu lepotu deli sa svojim bratom, modelom 500. U retro stilu, skladnih, blago zaobljenih linija brzo će vam se zavući pod kožu. Bilo da želite da privedete dobru ribu ili zbarite dobrog frajera, provozate vašu dragu suprugu ili supruga, ili ukoliko imate tri mala razmažena derišta, ovo će biti auto za vas. Voleće ga i lepši i snažniji pol. Ovo je auto za svačiji ukus. Fiat tvrdi da postoje čak 333 kombinacije boja. Vaša kreativnost će doći do izražaja.

Ako volite “fiću”, svakako ćete voleti i njegovog većeg brata.

Enterijer

Polako sa subjektivnosti prelazimo na objektivnost. Unutrašnjost ovog “fićka” je zaista sjajna. Da mi je neko pričao da ćemo mi Srbi napraviti ovakav auto, ne bih mu verovao. Sve je na zaista vrhunskom nivou. Prvo što primetite jeste odličan volan i muzički/entertainment sistem. Koliko su posrbljeni Italijani vodili računa o dizajnu, vidi se i na volanu, koji, iako kružni, deluje kao da je četvrtastog oblika. Zaista gotivno. Volan je kožni, i jako lepo leži u ruci. Niti preveliki, niti premali. Na samom volanu se nalazi optimalan broj dugmića za kontrolu jačine zvučnog sistema, javljanje na telefon, kao i upravljanje samim zvučnim sistemom. Tu je i glasovno davanje komandi, koje naravno ne funkcioniše. Ne radi ni u automobilima od preko 60.000,00 eur pa neće, naravno, ni ovde.

Izuzetno kvalitetna izrada volana - sva prava zadržana carz.rs

Izuzetno kvalitetna izrada volana – sva prava zadržana carz.rs

Opasnu zamerku imam na komande za Tempomat. One se nalaze na posebnoj ručici iza volana, a ispod standardne, sa leve strane, koja služi za duga svetla, paljenje svetala i ostalo. Problem je što se ne vidi iza volana, pa ćete morati dobro da naučite gde se koje dugme nalazi, i da naučite gde se sama ručica nalazi, kako biste mogli da koristite tempomat. Zapravo, vidi se samo kada okrenete volan protivno prirodnoj poziciji tokom vožnje. Takođe, dugmići za elektronsku kontrolu prozora su predaleko od vozačeve ruke, pa iako imam ruke dužine 4 metra, teško mi je da dohvatim “prvi red” i mahinalno pritisnem drugi (bliži) red za otvaranje/zatvaranje zadnjih prozora. Da se ja pitam, trebalo je da bude mnogo bliže. Kako li se tek snalaze manji ljudi sa manjim rukama? Recimo, žene?

Uprkos prelepom volanu, ne vidi se ručica tempomata, sem kada je u ovakvom neprirodnom položaju - sva prava zadržana carz.rs

Uprkos prelepom volanu, ne vidi se ručica tempomata, sem kada je u ovakvom neprirodnom položaju – sva prava zadržana carz.rs

Sam muzički sistem je predivan. Veliki 5,4″ touchscreen ekran preko kojeg kontrolišete ne samo muziku i telefon, već i neka podešavanja na automobilu. A naravno tu je i ECO DRIVE sistem preko kojeg možete pratiti kako vozite svoj auto, da li menjate brzine dobro, da li kočite na odgovarajući način. I to nije sve! Ne morate gledati board kompjuter, već trip podatke možete gledati i na 5,4″ touch displeju. Sjajno zar ne?

5.4" Media system - sva prava zadržana carz.rs

5.4″ Media system – sva prava zadržana carz.rs

ECO Drive sistem - sva prava zadržana carz.rs

ECO Drive sistem – sva prava zadržana carz.rs

ECO Drive - trenutna vožnja. sva prava zadržana carz.rs

ECO Drive – trenutna vožnja. sva prava zadržana carz.rs

I to nije sve. Kako odmičemo dalje, videćemo dokle Italijani idu sa dizajnom. Ono što mene fascinira jeste ručna kočnica, koja je “apsolutly fabulous”. Dugo se nisam susreo sa tako lepom ručicom. I menjač ne zaostaje sa dizajnom, i pokušava da imitira sportski fazon. Ali, ipak je “glava” menjača prevelika. Što ne znači da nije lepa. Čak su se potrudili i da ključ za otvaranje vrata prelepo dizajniraju. I ne samo to, već je i privezak za ključeve (koji sam dobio na poklon od prodavca) takođe predivan. Samo, šteta, što je rezervni ključ običan :(

fiat500l_carzrs_slika10

Posebna pažnja na dizajnu ključeva - sva prava zadržana carz.rs

Posebna pažnja na dizajnu ključeva – sva prava zadržana carz.rs

Ono što dosta zameram jesu prostori za flašice na sredini automobila, ispod konzolne table, kao i u zadnjim vratim. Svaku flašicu (sem onih gigantskih) koju stavite će ispadati. Nikada neće biti stabilna. I da stvar bude gora, iznad prostora za flašice u prednjem delu auta, nalazi se prostor za aux, usb kao i telefon. Barem tako izgleda. Ali, bilo koji ozbiljniji telefon nećete moći da stavite u taj prostor, jer će ispadati. Bilo je potrebno 3 puta da mi iPhone5 ispadne da shvatim da to “nije dizajnirano” za tu namenu. Šta bi tek bilo da neko pokuša da stavi Samsung S4 tu? Ne smem ni da zamislim. Bilo je potrebno da “rupa” bude dublja samo još par centimetara i sve bi bilo ok. Šteta. Toliko su se potrudili oko dizajna, a prostor za flašice i telefon kvare taj utisak. Ne mogu da shvatim zašto. Ali, nije sve strašno. Postoji još jedan veliki prostor ispred suvozača, koji je gumiran, gde možete bez straha staviti vaš telefon. Neće ispadati. Kad smo već ovde, još jedna stvar koju zameram jesu prekidači za klimu i ventilaciju. Iako deluju lepo, jako su klimavi. Kao da su ih pravila deca radnika iz Zastave…. pardon, Fiat Srbija fabrike. Nisu smeli to sebi da dozvole.

Neshvatljivo loš dizajn prostora za navodno postavljanje telefona. Fijate, Fijate, moglo je to i mnogo bolje - sva prava zadržana carz.rs

Neshvatljivo loš dizajn prostora za navodno postavljanje telefona. Fijate, Fijate, moglo je to i mnogo bolje – sva prava zadržana carz.rs

Jako loše dizajniran prostor za flašice i mobilni telefon. Ručica menjača nije loša i pokušava da bude sportska. - sva prava zadržana carz.rs

Jako loše dizajniran prostor za flašice i mobilni telefon. Ručica menjača nije loša i pokušava da bude sportska. – sva prava zadržana carz.rs

Plastika i završna obrada su zaista na vrhunskom nivou. U pitanju je kombinacija gumirane plastike, kvalitetne plastike sa završnom obradom kao i “gloss” plastike. I sve to u kombinaciji izgleda zaista, zaista lepo. Ništa ne škripi, ništa ne mrda, ništa ne ispada. Barem za sada.

Kvalitetna plastika i završna obrada, uz kombinaciju više vrsta plastika, od sjajne do gumirane - sva prava zadržana carz.rs

Kvalitetna plastika i završna obrada, uz kombinaciju više vrsta plastika, od sjajne do gumirane – sva prava zadržana carz.rs

Kvalitetan tapacirung i plastika na vratima. Zamerka: Dugmići za prozore predaleko od ruke - sva prava zadržana carz.rs

Kvalitetan tapacirung i plastika na vratima. Zamerka: Dugmići za prozore predaleko od ruke – sva prava zadržana carz.rs

A šta je sa sedištima i udobonošću? Pa, ona svakako jesu udobna. Pre “fićka” sam vozio Škodu Oktaviju u Elegance opremi. Neko bi pomislio da takav auto mora imati udobna sedišta. Da, plaćen je skupo, ali ne, nema udobna sedišta. Možda nazad ima, ali retko sam se vozio pozadi. Ipak je to Nemac. U “fićku” moja poveća pozadina već može da počne sa uživanjem. “Kadice” sa strane su jako male, što znači da je manje sportski auto, ali više za užitak. Taman kakav treba da bude. Još kad se na to doda i City opcija (duplo veći servo kao pomoć pri parkiranju) onda njegova lepota tek dolazi do izražaja. Inače, nijednom me leđa nisu zabolela, tokom vožnje. Što mi se dešavalo u dosta skupljoj Oktaviji. Naročito na dužim putovanjima.

Što se mesta unutar automobila tiče, njega ima pregršt. Iskreno, nakon Oktavije nisam očekivao da će jedan “fića” imati toliko mesta. Ali, to je njegova lepota. Što, uprkos manjim dimenzijama, ali većoj visini od konkurencije, ima dosta prostora za sve putnike. Ko ne zna, visok sam 2 metra, a dobrim delom toliko i širok, a iza mene su putnici udobno sedeli, iako sam povukao sedište do kraja. I to ne obični putnici, već gabaritniji :)

Prostran i "pametan" gepek - sva prava zadržana carz.rs

Prostran i “pametan” gepek – sva prava zadržana carz.rs

Koliko ima mesta u gepeku svedoči i to da su četiri zimske gume od 16″ stale u gepek, bez ikakvog pomeranja zadnje klupe! Znači sve je bilo po default-u!

4 velike 16" zimske gume lako staju u gepek, bez ikakvih podešavanja zadnje klupe - sva prava zadržana carz.rs

4 velike 16″ zimske gume lako staju u gepek, bez ikakvih podešavanja zadnje klupe – sva prava zadržana carz.rs

Strašno zameram što ne postoji naslon za vozačevu ruku. Iako automobil nije jeftin, naslon za ruku između prednjih sedišta prosto ne postoji. Čak ne postoji ni mogućnost da kupite kao dodatnu opremu i da ga ugradite. Prosto nisu razmišljali o tome. Neshvatljivo mi je da su želeli da naprave relativno luksuzan, premium automobil ali bez naslona za ruku. Prosto ne ide.

Zadnja klupa, ipak, poseduje naslon za ruke koji se može spustiti ili skloniti, po potrebi. Iako naslon deluje jako “jeftino” potpuno završava posao, te se ne bunim mnogo oko njega. Ali mogli su da ga naprave kvalitetnije sa većim dimenzijama, pa čak i sa držačima za flašice/čaše. Takođe, važno je napomenuti sjajan mehanizam za pomeranje i podešavanje zadnje klupe. Tako, ako imate putnika koji nije preterano gabaritan, a želi da se “dobro uvali”, može povući svoje zadnje sedište unapred, i oboriti naslon, tako da će praktično ležati na zadnjoj klupi. A ukoliko idete na pijac da kupite kupus i treba vam dosta prostora, a niko ne sedi na zadnjoj klupi, onda prostim pomeranje zadnje klupe do kraja dobijate ogroman prostor u gebeku. Sam gepek je veliki, iako ne izgleda tako na prvi pogled. Takođe je i “pametan” odnosno poseduje jednu dasku (koja nije preterano kvalitetna, ali završava posao) i sa kojom možete “praviti nivoe” u gepeku. Meni se ova opcija jako sviđa.

Zadnja klupa je jako prostrana. Sjajna stvar je pomeranje napred-nazad kao i pomeranje ugla sedenja. Zamerka je "jeftin" naslon za ruke - sva prava zadržana carz.rs

Zadnja klupa je jako prostrana. Sjajna stvar je pomeranje napred-nazad kao i pomeranje ugla sedenja. Zamerka je “jeftin” naslon za ruke – sva prava zadržana carz.rs

Odličan mehanizam za preklop, pritiskom jednog dugmeta. I najslabija žena na svetu može jednom rukom ovako sklopiti sedište i povećati gepek. Presjajno - sva prava zadržana carz.rs

Odličan mehanizam za preklop, pritiskom jednog dugmeta. I najslabija žena na svetu može jednom rukom ovako sklopiti sedište i povećati gepek. Presjajno – sva prava zadržana carz.rs

 I na kraju, moram da pohvalim i sama vrata. Deluju teška i kvalitetna, a najbolja stvar je ta što nemaju graničnik. Tako da u koji god položaj da ih namestite, uvek će tu i stajati. Tako, nema onog neprijatnog zatvaranja pod pritiskom težine vrata ili gravitacije (ako ste parkirani postrance, na uzbrdici). To se meni stalno dešavalo na Oktaviji i užasno je iritiralo. Zato je ovo još jedna od stvari u nizu koju zaista cenim na “fićku”.

Kakav je za vožnju?

Kao neko ko je navikao na dizela od 105 konjskih snaga sa turbo punjačem, nisam očekivao da ću se lako snaći sa motorom od “samo” 95 konja i 1.400 kubika. Ono što je meni bio problem (doduše kratko), a verujem i drugima, jeste manuelni menjač sa 6 brzina. Brzine su dosta kratke i neelastične, i često ćete se naći u “petoj” pri samo 50 km/h. Druga i šesta brzina nekad umeju da “ne slušaju”, ali to nije veća zamerka. Auto je dosta tih, a veliko oduševljenje je i zbog izuzetne izolacije kabine. Dakle, pored toga što je sam motor neverovatno tih, unutar automobila se ne čuje ništa. Kao u skupljim automobilima. Ali već na autoputu, pri dosta većim brzinama (>130 km/h) počinje veća buka. Sama vožnja je zaista ugodna i relaksirajuća. Amortizeri su odlični i dobro “upijaju” rupe. Može se reći i da “pliva” po putu. Jako udobna i lepa vožnja. Imam zamerku na neprecizan i “tunjav” volan pri većim brzinama. Dok vozite u gradu, pri manjim brzinama, nećete imati nikakav problem. Tu je i opcija CITY koja će vam dosta olakšati parkiranje. Ali, čim izađete na autoput i razvijete neku brzinu primerenu normalnim vozačima, poput 130 km/h, volan postaje neprecizan. Nemate dobar osećaj spojenosti sa točkovim i putem, što može biti neugodno. Preglednost je neverovatno dobra. Možda ne znate, ali Fiat 500L ima zapravo dodatna 4 mala prozora umesto stubova, tako da se je polje preglednosti znatno povećano.

Što se potrošnje tiče, ona je očekivana. U gradu troši oko 8 litara na 100 kilometara. Van grada je priča mnogo bolja i iznosi oko 5 litara na 100 kilometara. Ukoliko slušate ECO Drive, i pratite uputstva, trošićete i dosta manje od navedenog, ali ćete primiti nagradu za najsporijeg svetskog vozača. Ako ga malo zgazite, potrošnja se povećava, što je i logično. A ukoliko želite da se baš posvetite sigurnoj i “ispravnoj” vožnji onda možete skinuti Fiato ECO Drive program (podrška i za Mac OS sisteme) preko kojeg možete pratiti svoju vožnju. Sve što je potrebno da uradite jeste da ubacite usb u auto, snimite zadnjih par vožnji, i prebacite ih na kompjuter. Tada će ECO Drive aplikacija da učita te podatke i da vam analizira svaki detalj vožnje. Čak će vam i grafički i vizuelno prikazati kako menjate brzine, kočite, ubrzavate i na koji način da ispravite svoju vožnju. Jedino što možete imati problem jeste sa nekim verzijama usb stick-ova, jer ja sam naleteo na jedan koji uopšte nije hteo da radi. Fića ga nije prepoznavao, pa sam morao da kupim drugi. Sreća pa nisu skupi.

ECO Drive izgled programa - sva prava zadržana carz.rs

ECO Drive izgled programa – sva prava zadržana carz.rs

Importovanje podataka u ECO Drive program - sva prava zadržana carz.rs

Importovanje podataka u ECO Drive program – sva prava zadržana carz.rs

Sama vožnja je, kao što sam već rekao, dosta udobna, a komande na volanu vam pomažu da oči držite na putu. U krivinima do izražaja dolazi vešanja koje nije sportsko, te auto neće prijanjati kako dolikuje sportskim automobilima. Ali ovo svakako i nije takav auto. Ovo je gradski, porodični, ugodan auto.  S tim u vezi, možemo reći da je vešanje dosta kvalitetno, tako da se lepo ponaša u krivinama, pri normalnoj vožnji. Naročito kada se u obzir uzme činejnica da je to najviši auto u klasi. Stabilan je ali i siguran, što se pokazalo na mnogim testovima do sada. Na EuroNcap testu dobio je maksimalnih 5 zvezdica.

Još jedna zaista genijalna stvar kod ovog automobila, a koje se uglavnom može videti samo na skupljim automaticima, jeste HillStop sistem. To znači da kada ste na uzbrdici, ili na semaforu, a pustite kočnicu, auto će stajati u mestu tačno 3 sekunde. Za to vreme možete lagano popiti kaficu, ubaciti u prvu, napraviti balans između gasa i kvačila, i na miru krenuti svojim putem. Odlična opcija koja zaista mnogo pomaže.

Uprkos “malom” broju konja on liči na mače koje vam prede u naručju, ali kada ga “zgazite” on postaje lav. Preticanje je sasvim normalno, na autoputu, gde razvija veću brzinu relativno lako, sa nešto malo mučenja. Naravno, ne može se porediti sa jačim motorima, ali sasvim “fino” ubrzava. Ali, kao što rekoh, morate ga zgaziti malo. Nekad čak i vratiti u manju brzinu. ECO Drive će odmah pokazati da “loše” menjate brzine i “loše” ubrzavate i time više zagađujete okolinu i više trošite, ali ukoliko želite brzo da vozite i ako ste petrol head, onda svakako morate koristiti skroz desnu pedalu.

Finalna presuda

Prvi srpski auto kojim se svi nebeski srbi mogu ponositi. Sada zaista možemo reći da smo nebeski narod i prave patriote. Jer, napokon, posle par milenijuma, pravimo kvalitetan i svetski auto. Auto kojim nas neće biti sramota da se provozamo gradom. Auto kojeg nas neće biti sramota da se prodaje po celom svetu. Svim sunarodnicima koji rade na ovom predivnom čedu želim da kažem: Svaka Čast! Bravo Momci i Devojke! Učinili ste celu Srbiju (a i ponekog crnogorca) ponosnom!

Kada se vozite ovim “fićom” oči su uprte u vas. Ili to, ili sam ja previše zgodan momak. Oni koji se zgražavaju nad njegovim dizajnom neće moći da skinu pogled sa njega, zbog njegove neobičnosti i unikatnosti. Oni koji obožavaju Fijatov, italijanski stil takođe neće moći da skinu pogled sa njega od oduševljenja. Uprkos nekim manjim i većim manama koje sam naveo, nećete moći da ostanete ravnodušni i da ga ne volite. Ja znam da prosto volim ovaj auto. Kao neko ko je navikao na Nemce i njihovu rigidnost, prija promena i toplina italijanskog “dodira”. Naravno, Fijatovi (italijanski) automobili nisu kao nemački. Italijanski kvalitet nije kao nemački. Italijanska pouzdanost nije kao Nemačka. Ali sve ćete to brzo zaboraviti. Jer ovaj auto prede u vašem naručju, a kada to želite, postaje pravi pravcati lav.

Pogledajte prvi u nizu Carz testova:

Autor: Zverko
Prezenter: Zverko
Carz.rs ekipa

  • http://www.sijalica.com Ivan Buncic

    je li, a koliko može da razvije? zanimljivo da ovaj post nikada neće naći po ključnoj reči maksimalna brzina :)

    • carZrs

      Mi smo ga terali 130 na autoputu na pola gasa :) Našom procenom može lagano 150 :)

      • zocky

        1.3 mjtd, 170km
        /h posle 8000km

  • Ivan Ristic

    Ne znam koja je razlika u ceni, ali mi se čini da je dizel mnogo jači. (vozio sam i jedan i drugi, obzirom da su nam službeni automobili u firmi 500L-ovi)

    Za duža putovanja, bar meni fali onaj naslon za desnu ruku, ne znam je l to postoji u nekom paketu opreme…

    • http://www.carz.rs/ Carz

      Dizel svakako jeste jači jer ima 105 konja i turbopunjače. Za duža putovanja svakako fali naslon za ruku i to je ubedjivo najveća zamerka, što je Zverko i napisao u tekstu. Zaista veliki #fail :(

      • Ivan Ristic

        Nekako sam preskočio taj pasus :) Izvini, Zverko. U svako slučaju, sve pohvale za te(k)st :)

        • http://www.carz.rs/ Carz

          Nije Zverko, al javljamo mu. Hvala na lepim rečima, bićemo sve bolji i bolji

  • http://www.carz.rs/ Carz

    Što se Mercedesa tiče, znamo da mnogim skupim ne radi. Kao recimo SLK 500. Pa i u AMG verziji. A ne radi ni u C klasi. Ne znamo na koji ti misliš da ima, ali ako ti poseduješ model kojem radi molimo te da snimiš i pošalješ nam na brzina@carz.rs rado ćemo objaviti na našem blogu i FB/Twitter stranici

    Što se tiče Disqus, potpuno si u pravu. Kada smo je podešavali nismo našli Srpski jezik, a sad ga vidimo i promenili smo. Hvala ti na savetu, i nastavi sa savetima, cenimo

    Pozdrav

  • http://salemax.rs/ Saša Antonijević

    Odličan, detaljan prikaz auta. Samo tako nastavite.
    Jedna ideja: Napišite još jedan, kraći članak o ovom modelu posle npr. godinu dana vožnje ili posle određenog broja kilometara. :)

    • http://www.carz.rs/ Carz

      Zahvaljujemo se na lepim rečima i na podršci, znači nam :)

      Odlična ideja, stavljeno u tefter. Za sad je prešao 1100 kilometara i možemo reći da je malo “produvao” i sada ide brže

  • Zoster

    Fenomenalno napisano, svaka čast. Doduše nikad ga ne bi kupio, jes’ da je naš (uslovno rečeno), al je meni mnogo ružan. Za razliku od njega, onaj 500 Abarth mi je nešto najlepše što se trenutno kreće po drumu.

    • http://www.carz.rs/ Carz

      Hvala na lepim rečima. Šuška se da će uskoro biti i 500L Abarth

  • Darnex

    500L… Voliš ga ili ne. Sve je stvar ukusa.

    Konačno, posle mnogo vremena, u Srbiji se proizvodi nešto što se prodaje u svetu, manje ili više uspešno. Ali…

    Obzirom da radim u Fiatu, tačno znam kako funkcioniše proizvodnja. Odmah mogu da vam kažem da je tačno da postoje “dve proizvodne trake”, jer 500l NACIONALE, kako se naziva model od 10900eura koji se prodaje u srbiji, uopšte ne može da se nadje na evropskom tržištu, da ne govorim o američkom. Zapitajte se zašto!

    Model 500L se proizvodi tek godinu dana. Čim istekne garantni rok, polako će početi da se javljaju njegove mane. Pre svega se to odnosi na limariju. Najviše će stradati vrata, i to ramovi, koji su u stvari, osnova vrata, zatim blatobrani, haube…

    Nije istina da je FIAT uložio 7 miliona eura da bi se sredila menza za radnike. Siguran sam da svi znaju koliko je to MNOGO para. To je čisto vređanje inteligencije ljudi i još veća uvreda za one koji znaju kako te menze izgledaju i koji ih koriste. U najboljem slučaju 60% onoga što vidite na TV-u, kada je FAS u pitanju, odbacite kao ulepšavanje slike. Fiat nije došao u Srbiju zato što nas voli i zato što mu je stalo do nas. Ovde su samo zato što imaju OGROMNU finansijsku korist. Zato što nam plate još uvek isplaćuje država Srbija, a ne FIAT. Čim se svari budu promenile, i ne budu imali dovoljno veliku korist, odlaze iz Srbije. Odlaze u Brazil, jer je radna snaga tamo još jeftinija nego kod nas. Možda većina vas nezna, a možda i grešim, da Fiat u Brazilu gradi fabriku koja će zapošljavati 19000 radnika.

    Menze, ili kantine kako ih nazivamo, u stvari predstavljaju nekoliko prostorija površine oko 200m2 – 250m2, u kojima se podela hrane vrši po istom sistemu kao u kasarnama… Ko je bio u vojsci, zna o čemu pričam. Kompletna oprema koja se nalazi u tim kantinama, mislim da ih ima tri, ukljčujući i vrlo skupe klima uređaje, nikako ne može da pređe iznos od 30000 eura po kantini. U to se ubrajaju i frižideri i rashladne vitrine. Cena obroka je 35 dinara, a ostatak do 330 dinara doplaćuje FAS. Neko će reći “pa šta vi hoćete za 35 dinara”, ali, verujte mi na reč, svi oni koji rade u FAS-u su debelo zaslužili taj obrok.

    Autoru teksta, ponosnom vlasniku500L-a, želim sve najbolje u daljem korišćenju vozila. Sve je stvar ukusa. Pozdrav

    • Darnex

      Možete Vi meni da verujete ili ne, to je vaša odluka. Ja znam kako Fiat funkcioniše i znam zašto je ovde. Znam kako teče proizvodnja od početka do kraja, od dela gde se presuje lim pa sve do parkiranja sklopljenih vozila i njihovog utovara na kompozicije.
      To što se prikazuje na TV-u, nema veze sa realnim stanjem u Fiatu.
      To što tu radim, ne znači da treba da volim Fiat i ćutim o tome šta se dešava…
      Sa ovim završavam diskusiju. Hvala

      • http://www.carz.rs/ Carz

        Mi testiramo automobile, ne bavimo se takvim stvarima :) Dali smo objektivnu analizu automobila, a sada se bacamo na druge automobile. Pozdravljamo te

        • Pap

          Koliko je ta analiza objektivna besmisleno je i upustati se u raspravu, kad je pr tekst u pitanju.

          • http://www.carz.rs/ Carz

            Evo upravo se kupamo u stotinama milijardi dinara što smo dobili od Fiata za ovaj strahoviti PR. Jer ipak posle ovog testa prodaja je skočila za neverovatnih 890%. Pravi smo strani plaćenici

  • Darnex

    Zašto se brišu komentari???

    • http://www.carz.rs/ Carz

      Nijedan komentar nije obrisan. Kao što možeš da vidiš, tvoj komentar je objavljen. Disqus sistem je prepoznao tvoj komentar kao spam i ostavio ga je za moderaciju. Mi smo ga sada pustili.

      p.s. teško nam je da poverujemo da radiš u Fiatu, ali ako kažeš da je tako, “verujemo ti”

  • Марко Кованџић

    Bacio si pare na to cicica,veruj mi.To nikada nemoze biti auto,

    • zika73

      Ma bratori, reci im, objasni im strucnjace. Ti znas sta je auto. btw pise se ne moze, opismeni se

  • gost

    zoki jel to bas za fijat 500l? kakvi su i koja je cena.

  • Hamond The Hamster

    Svaka čast Carz ekipi, pokidali ste. Želim vam puno uspeha u daljem radu, da malo razdrmate ovu dosadnu auto scenu u Srbiji.