forma1_1322841455

Odlazak na F1

Većšina ljubitelja automobila kao jednu od želja ima odlazak na trku formule jedan. Ja sam tu želju ostvario 2013. godine odlaskom u Mađarsku na Hungaroring. 

Zbog velikih obaveza koje su nas tih dana pratile, odlučili smo da krenemo u nedelju rano ujutru i da se iste večeri vratimo, Tako je i bilo. Krećemo oko 4 sata posle ponoći i na samoj stazi smo oko 9:30. Karte kupujemo na licu mesta i ulazimo. Prolaskom kroz kapiju ulazite na ogroman plato gde je na desetine izlagača reklamne opreme. Privesci, majce, kačketi, olovke, jakne, igračke, … Sve brendirano u boje timova F1. Iskreno, mislio sam da su cene paprene, ali se pokazalo kao suprotno. Pa je tako privezak za ključeve moguće kupiti za 5 evra, majicu za 25, duks za 50. Kada se uzme u obzir o čemu se radi, i nije tako strašno.

Zauzimamo naše mesto na Red Bull tribini i gledamo redom. Kada je reč o pratećem programu, najzanimljiviji mi je Porše kup, a nakon F1 trke ispostaviće se da je to ustvari bila i najzanimljivija trka dana.

14:00 kreće trka, sa naših mesta imamo pogled na startno ciljni pravac i splet dolaznih krivina, a ispred nas je ogroman video bim. Prva stvar koju uočavam jeste da većina ljudi iz publike ima čepiće u ušima. Taj aksesoar je krajnje nepotreban jer je zvuk prelep i sasvim razumne jačine. Ako ti smeta, idi gledaj balet ili tako nešto :)

Splet dolaznih krivina u Hungaroringu

Trka traje i traje, a razlika među bolidima se samo povećava i rešava se u boksu. Mišljenja sam da je F1 propao one sezone kada se Mika Hakinen povukao, jer je to bila poslednja prava trkačka sezona. Danas je F1 sport u kome planiranje i projektovanje trke ima najviše uticaja dok je sama vožnja skoro nebitna. Krugovi nastavljaju da se nižu, a meni postaje sve napornije. Moram napomenuti da sam pre nekoliko godina bio u Brnu na trci MotoGP-a i da se ove dve stvari ne mogu porediti. Moto trke su puno interesantnije, stvari se brže odvijaju, pobednici se rešavaju na samoj stazi, … No da se vratimo na F1. Semafor pokazuje poslednji krug, pobednik je poznat i redari otvaraju put ka samoj stazi.

Publika na stazi nakon završene trke

Tek silaskom na asfalt shvatate o kojoj sili je reč. LG tabla koja se vidi u pozadini je recimo skroz ulepljena komadićima gume koji se kidaju i lete prilikom otvaranja gasa. Na samoj stazi nalazi se gomila komadića gume (poneo sam komadić kao suvenir). Tu pada obavezno fotografisanje na stazi za uspomenu.

Fotografisanje na stazi

Nakon toga sledi razgledanje bolida Formule 1 sa razumne razdaljine i proglašenje pobednika.

Bolidi nakon trke

Pet sati je, polako krećemo ka kolima i napuštamo stazu. Oko ponoći bili smo u Vršcu. Suma sumarum, za ovakvu avanturu potrebno vam je oko 20 sati, 50 litara goriva i oko 80 evra po karti. Srećom, oko staze nalazi se mnogo tapkaroša, pa karte koje ste u predprodaji mogli da kupite za oko 300 eura, na samoj stazi moguće je kupiti za 50 do 100 eura. Kada podvučemo crtu, ukoliko idete kolima i ide vas četvoro, sve će vas koštati oko 120 eura po osobi.

Ukoliko imate nekih pitanja, postavite ih u komentarima i vrlo ću vam rado odgovoriti.