1800480_10151861699582581_1527881446_n

[INTERVJU] Uspešna žena za volanom.

Ko je Dragana?

Mama, supruga, žena za volanom, preduzetnica, instruktorka Razvoja pokreta… i žena za koju svi kažu da odlično vozi.

Moji roditelji su jako dobri i savesni vozači (ovde bih akcenat stavila posebno na majku), moj deda je bio profesionalni vozač i od detinjstva sam znala da ću jednog dana voziti.

Položila sam sa 19 godina iz  drugog puta (prvi put je zamerka bila da prolazim isuviše blizu parkiranih automobila, tjah.), testove sam položila iz prve sa maksimalnim brojem poena. Volim da vozim, baš!

Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn

Facebook, TwitterGoogle+LinkedIn


Koja kola trenutno voziš? I kako si zadovoljna?

 

Vozim Hondu Jazz 1.4 benzinca 2008. god., sigurnog i udobnog “Japanca”. To je sjajan automobil sa najboljim menjačem, pregledan, udoban, ali za mene  nedovoljno startan.

 Unutrašnjost mu je izuzetno prostrana što mi mnogo znači otkad imam dete čije sedište lepo staje na zadnje sedište i nas dvoje možemo da idemo gde god poželimo.

Potrošnja mu je prosečna za gradski auto, i ne pamtim da je imao kvarove ikada. Najveći problem sa njim mi je što su  dva puta pokušali da mi skinu točkove, i ukrali su mi levu (sportsku) lajsnu.

Iako je udaren na nekoliko mesta i tako izgleda kao pravi ženski auto, moram naglasiti da ga zapravo ja nijednom nisam udarila.
10567569_10152136630937581_421887241_n

Honda Jazz

 

U kojim kolima vidiš sebe u budućnosti? 

 

S obzirom da mi je suprug zaljubljenik u automobile, već polako pokušava da mi “uvali” njegovu Mazdu 6 2.0 2012-to, a da sebi kupi neki drugi auto.

Međutim, ja sam pristalica manjih automobila jer se 95% moje vožnje odvija po Beogradu, za koji je poželjno imati manji auto zbog parkiranja i auto sa mekanim vešanjem zbog rupa ili izbočenih šina i šahtova na bukvalno svakoj ulici. Mogla bih sebe da vidim u Pežou 208 CC, recimo.

Mazda 6 2.0 2012

Mazda 6 2.0 2012

 

Šta misliš o položaju žena vozača u Srbiji?

 

Položaj žena vozača ne postoji, to je kao neki vic. I, nažalost, moje mišljenje jeste da su uglavnom same žene krive za to jer zaista nespretnije voze, ali sa druge strane ne sviđa mi se što se to generalizuje i što su sve žene po automatizmu loši vozači.

Smatram da je dobra žena vozač je bolja od bilo kog muškarca, jer vozi pažljivije, sigurnije, više obraća pažnju na celokupnu situaciju, brzo shvata kako šta funkcioniše na ulici, ljubaznije su i pre će da propuste pešake kao i druge automobile u kolonama.

Ali to važi samo za dobre žene vozače kao što sam ja, na primer.

Bez čega ne polaziš na putovanjem automobilom i zašto?

 

Bez punjača za mobilni jer baterija ne može da mi izdrži ni jedan dan.

Bez dobre muzike jer ne umem da vozim u tišini.

Bez vode i ponekog voća, uglavnom banane, jer sam se zarekla da više neću jesti sendviče po pumpama, grickalice ne volim, a nije uvek lako naći dobar restoran pored puta da se napravi kratka pauza za ručak. A banana me čini sitom na određeno vreme i daje mi energiju.

Tvoj utisak o sve strožijim zakonima po pitanju alkohola kod vozača?

 no-alcohol

Za mene, kao osobu koja ne pije alkohol, je svaki zakon koji zabranjuje upotrebu alkohola u toku vožnje vrlo normalan i neophodan.
Ljudi ne mogu da shvate da i sa malim procentom alkohola u krvi nemaju više 100% koncentracije iako im prividno deluje da su potpuno u stanju da voze. Što bi rekao jedan moj poznanik – “vožnja u pripitom stanju je kao da se igraš sa pištoljem”.
A novi zakon koji predviđa blaže kazne za pijanstvo do 1,2 promila gde će uhvaćeni vozač moći da se nagodi sa policijom je potpuno sulud i besmislen i  jedino što vidim u tome jeste da se radi na povećanju budžeta od tih kazni, a ne o navodnom ubrzanom načinu
rešavanja prekršaja.
Ovde želim da verujem da će ljudi ipak više brinuti o sebi nego o mogućnosti da se nagode sa policijom.

Da imaš tu moć. Koji zakon bi promenila i zašto?

 

 Predložila bih da se uvedu kamere po celom gradu kako bi se uvek kaznili oni koji treba da se kazne jer: divljaju, seku druge automobile, voze žutom trakom, prolaze na crveno i sl.

Trenutno stanje je da nastrada neko ko možda i nije toliko veliku grešku napravio, ali ga je policijska patrola zaustavila jer im je potreban novac za ručak.

Volela bih da se reši problem sa motorciklistima jer sa jedne strane oni zaista predstavljaju veliku opasnost u saobraćaju jer se ne drže trake, izleću iz mrtvog ugla, voze mnogo brže nego što bi smeli, a sa druge strane vozači automobila ih uopšte ne doživljavaju kao jednake učesnike u saobraćaju i zbog toga će ih često iseći, namerno ih gurati ka trotoaru i praviti slične gluposti.

Slična je situacija sa biciklistima koji tek, jadni, nemaju nikakvu jednakost u saobraćaju, a nemaju ni staze kojima bi slobodno vozili. A i ono malo staza što imaju, pešaci im bez blama uzurpiraju.

A bahatost taksista i vozača autobusa ne znam da li potpada pod neki zakon, ali zbog njih bih uvela i disciplinske kazne, koje bih papreno naplaćivala.

Ne može saobraćaj u ovako pretrpanom gradu da funkcioniše dobro ako ljudi ne znaju da voze, a pritom voze jako bezobrazno i bahato.

Šta imaš da poručiš muškarcima kao predstavnik žena vožača?

 

Za početak da nauče oni sami da voze pravilno, da poštuju saobraćajne znake i druge vozače pa tek onda da diskutuju o tuđem načinu vožnje.

Da nauče da parkiraju svoje vozilo, ne na dva parking mesta, već na jedno kako je i predviđeno, a i vrlo je to potrebno u gradu u kom konstantno manjka mesta za parkiranje.

Da se ne primaju kad vide žensko na semaforu pored sebe pa da na prvi znak zelenog svetla daju pun gas jer ne daj bože da ih žensko prestigne (to mi se konstantno dešavalo dok sam vozila Ford Ka, koji je bio jako startan i ostavljao je većinu automobila za sobom).

Tvoji lični saveti oko automobila i vožnje:

 

– Proveravajte pritisak guma s vremena na vreme, a posebno pred duži put. Sigurnije je za vožnju, produžava trajanje vaših guma (koje uopšte nisu jeftine), a i potrošnja ne ide iznad proseka.

-Stavite sigurnosne šrafove na točkove kako biste izbegli krađu točkova ili još gore, kao što se meni desilo, da vam ostave šrafove na pola pa da pri većoj brzini osetite klaparanje točka koji samo što nije izleteo.

-Kada pada kiša, budite fini prema pešacima, pokušajte da zaobiđete bare kako ne biste pešake “okupali” jer vi ste na suvom, oni nisu.

 

– Držite dovoljno odstojanje jer ima nesigurnih ljudi koji koče i kad ne treba, a znate već, ko udari otpozadi kriv je.

 

– Naučite sve tipove raskrsnica i prestrojavajte se pravilno, sa obavezno uključenim migavcem, da ne biste doveli u zabludu druge
vozače ili se našli nekome u mrtvom uglu.

 

– Stavljajte pojas!

Svi mi pravimo greške u vožnji, ali trudite se da budu što manje i da brzo učite iz svake kako ih ne biste ponavljali.
Celu priču bih volela da posvetim mom velikom prijatelju Nikoli Deniću – Nixi, koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći u novembru 2011.

 

Intervju vodio- Nemanja Gleđa