Aqos auto  (3)

[INTERVJU] AQOS Automobili – Novi svetski automobilski brend

AQOS Technologies je osnovan u Beogradu, Srbija, kao kompanija koja će biti uključena u međunarodno tržište visoko-tehnoloških proizvoda. AQOS Technologies je osnovan da bi formalizovao dugogodišnje istraživanje u oblasti dizajna, posedujući veliko znanje o tradiciji i filozofiji gradnje automobila  i pridružujući tome velika individualna iskustva, znanja i posvećenost članova tima. Kompanija je rezultat rada grupe nezavisnih iskusnih profesionalaca iz različitih oblasti: projektovanja, inženjeringa, tehnologije, arhitekture, itd. Glavna preokupacija kompanije je istraživanje u svim aspektima auto industrije, dizajn inovativnih delova automobila i dizajn (proizvodnja) ograničene serije visoko performantnih sportskih automobila.

Aqos auto  (4)

Dugo smo se pitali da li će i Srbija biti jedna od zemalja sa svojom nezavisnom, malom i uspešnom auto kompanijom. Kompanijom koja će praviti luda i brza kola. Kao što Hrvatska ima “Rimca” red je da i mi imamo jednog takvog. E pa, došao je i taj dan.  Razgovarali smo sa vođom tima Saša Milovančević koji je glavni dizajner. On je već postigao značajne uspehe u dizajniranju postojećih automobila i sarađivao je sa najvećim svetskim proizvođačima automobila. Tim se sastoji od potvrđenih domaćih i stranih eksperata iz Velike Britanije, Nemačke i Italije, podržan od strane relevantnih naučno-istraživačkih institucija i organizacija (npr. Tehnološko-metalurški fakultet – Univerzitet u Beogradu).

Sasa Milovancevic dizajner - Aqos auto (2)

AQOS Technologies je  kreiran kao poligon za realizaciju sofisticiranih rešenja koja će stvoriti jak i autentičan AQOS brend (robnu marku), čiji identitet ne bi trebalo da se zasniva na agresivnoj marketinškoj kampanji, već na samom sebi.

1.     Zašto baš dizajn automobila?

Kulminacija tenzije između funkcije i estetike u auto dizajnu oduvek je predstavljala za mene neodoljivu privlačnost kojoj se nisam mogao ni hteo  odupreti. Kompleksnost procesa na harmonizaciji mehaničkih, ergonomskih i aerodinamičkih elemenata sa estetikom, kao i filozofskih i socioloških stavova unutar percepiranog ekonomskog efekta, izazov je prvog reda naspram koga svaka druga oblast dizajna (bez ideje o omalovažavanju)  samo je kvalifikaciona predigra za ovu disciplinu.

Aqos auto  (1)

2. Da li je etika osnov umetnosti i dizajna i u kojoj meri?    

Kada imate moral etika je nepotrebna, ali važi i obrnuto sa malim modifikacijama. Daljim produbljivanjem ove teme završili bismo u teološko-filozofskoj ravni razgovora koju sažetost forme intervjua ne trpi. Ukoliko je reč konkretno o etici auto dizajna, kao osnovni etički problem nameće se problem brze smenjivosti, tj. zamenjivosti postojećeg dizajna a što može da se shvati  i  zapravo kao nezavršenost dizajna (što i ne bi bilo pogrešno) . Neoliberalni ekonomisti bi to vrlo rado pravdali ubrzanjem tj. ponavljanjem profitnog ciklusa, ali poslednjim dešavanjima zapravo iskustvima svetske ekonomije i taj koncept je kompromitovan. Da pojasnim, pohlepa se ne isplati.

Aqos auto  (5)

 3.    Koji su svi uticaju raznih drugih oblika umetnosti na dizajniranje sportskih automobila

Svaka epoha, ili dekada kada je reč o auto dizajnu, ima svoje mikrozakonitosti koje utiču na stvaralačke procese u njoj. Isprepletanost socioloških doktrina i ekonomskih odnosa često određuju umetničke tokove kao i različite percepcije na istu temu. Automobilski dizajn po tom pitanju je jako senzibilan i kao takav veoma je podložan trenutnom trendu i jakoj interakciji sa ostalim tokovima umetnosti (moda, arhitektura, muzika). Da li je era elektronske muzike bila preteča i uvodnik u eru električnih automobila prepustimo istoriji umetnosti, ali je sasvim sigurno da je odradila mentalnu predigru i adaptaciju za nešto novo što u tom trenutku nije bilo izvesno.

Aqos auto  (3)

4.    Kako nastaje novi auto brend i šta je sve potrebno kako bi to bila uspešna misija?

Rađanje novog brenda počinje onog trenutka kada osetite moć  dominacije   nad automobilom u kome sadašnje vreme već posmatramo sa istorijske distance, tj. kada se uspostavi novi logički algoritam koji artikuliše sva manifestna pitanja vezana za filozofiju gradnje automobila i njihovu tehničku realizaciju. Smisao i pun efekat novog brenda je moguć jedino ako se momentum dešavanja sinhronizuje sa razumevanjem civilizacijskih potreba. U tom trenutku i u tom slučaju imamo efekat tržišnog vakuma koji usisava novu ideologiju novog brenda. Senzitivnost akcije i reakcije je krajnje uzbudljiv proces i odličan je test za nervni sistem učesnika igre. Podrazumeva se da je u temelju procesa znanje, strast i bezrezervna ljubav koja će vas odvesti u posvećenost i rizik iznalaženja rešenja na sve izazove koji vas očekuju na tom putu. Istine radi, treba pomenuti dozu lične ludosti i hira koji vas vodi u pravcu preuzimanja odgovornosti za ishod akcije, ali tako je bilo oduvek kroz istoriju stvaranja novog.

5.    Da li je tržište zasićeno malim auto kompanijama i da li je moguće biti profitabilan u toj sferi?

Egzaktan odgovor na to pitanje dacemo nakon zavrsetka punog ciklusa koji se sastoji od predstavljanja prototipa, njegove proizvodnje i plasmana na trzistu. AQOS-ov ulazak u trku sa etabliranim brendovima čin je našeg stava da je to i moguće. Uostalom, svaki biznis je profitabilan ako je vaša performansa u njemu dominantna u odnosu prema konkurenciji. Prvi AQOS-ov automobil kao svetsku premijeru videcete na nekom od automobilskih sajmova krajem ove godine ili pocetkom sledece u formi koncept – prototipa. Sledeca etapa promocije odigrace se na čuvenoj trci u  Le Mans-u gde ćemo svoja rešenja sa radošću uporediti sa konkurencijom. Godina u kojoj će se to desiti biće rezultanta naše nespremnosti da kompromitujemo kvalitet izrade. Trenutni presek situacije nam govori da AQOS treba očekivati u punom sjaju za dve do tri godine.

—–

Mi iz Carza želimo ekipi puno uspeha, da pokidaju na tržištu i naravno da prvi dobijemo auto na test :)

  • nemanja92

    wow! Prelep! ovo ce da bude vrhunski! lepsi nego tesla.