CarzAuris1

CarZ Test Toyota Auris

Došlo je vreme za novi CarZ Test. Ovoga puta su nam prijatelji iz Toyote dali novog Aurisa. A zašto su nam dali baš njega? Naš Dž je imao veze sa tim, pa saznajte u novom testu.

Naš prijatelj Dušan zvani Dž želi da se ponovi. Vozi finu mečkicu A klase, automatik (penzos) i želi da se ponovi. Ako se sećate, testirali smo njegovu mečkicu. Pored Mercedesa obožava Japanska vozila i želeo je da za njega testiramo novog Aurisa. Tako smo od prijatelja iz Toyote dobili Aurisa i to Valvematic 1.6L benzinac sa 136 konja.

CarzAuris1

DIZAJN

Pa da krenemo polako. Kakav je spolja? Možemo reći da je nova generacija Aurisa prelepa. Za razliku od stare. Koja je obla, tupa, mnjaah. Ništa posebno. Ali ova. Whuh. Agresivan look, oštre linije, mačkasti farovi. Baš zverina. Kao Zverko. Predni deo potpuno promenjen. Zadnji deo, zadnji farovi i štop svetla. Potpuni overhaul. Kao da nije auris. Čini nam se da su dizajneri iz Toyote uzeli neku mačetu i počeli da mlataraju preko auta. I voala. Dobili smo ovu lepoticu. Takođe, poboljšana aerodinamika, koja utiče i na potrošnju. Velike 16″ alu felne doprinose agresivnom i sportskom look-u. Verzija koju smo na testu imali je sa sportskim paketom. Što se i da primetiti.

carzauris2

ENTERIJER

Što se enterijera tiče, barem ova sportska verzija, je dosta utegnuta. Sportske prenaglašene kadice, svuda po auto štepovi, imitacija fiberglasa. Dosta bolja unutrašnjost u odnosu na prošlu generaciju. ALI. Uvek ima ono ali. Nova centralna tabla je katastrofa. Jako ružna. Razgovarao sam sa dosta ljudi i nekima se sviđa nekima ne. Ali uglavnom ne. Prosto ne ide uz Toyotin imidž kao ni uz ostatak auta. Ceo auto je fenomenalan ali kvari ga ta konzolna tabla. Takođe, dugmići na volanu i ispod volana su još gori. Toyotini dizajneri su više obraćali pažnju na neke druge sitnice poput predivno dizajniranih instrukcija na patosnici nego na dugmiće.  Prosto ne mogu da shvatim. Em su demode em su ružni. Plastikaneri. Ko da su kupljeni na Kineskoj pijaci. Ovim putem pozdravljam Toyotine dizajnere. I na kraju, prekinite sa tradicijom ubacivanja analognog sata. Kapiramo da ste Japanci i da volite tradiciju i mi vas zbog toga volimo. Obožavamo vas. Voleli bismo generalno da nas Japanci okupiraju i načine Srbiju svojim protektoratom. Ali za ime boga, prekinite sa analognim satom u 21. veku. Pravite kola za 22. vek, pravite naučno-fantastičnu unutrašnjost i stavljate analogni sat. Zamislite Entreprise ship sa analognim satom. Dosta! Sa druge strane, moram da pohvalim tablu iza volana, sa dubljim i svemirskijim “brojčanicima”. Jako, jako lepo.

carzauris3

GEPEK. ULTIMATIVNI ZVERKOV TEST

Gepekovanje je postala tradicija Carza kao ultimativni test za gepek. Ako Zverko ne može da stane, onda ništa. Auris je prošao taj test :)

carzauris4

Ali, uradili smo i standardni Alvirović style test pa evo kako je prošao

carzauris5

MOTOR

Toyota je poznata po odličnim motorima. Auris na testu je imao 136 konja iz 1.6L a snaga se prenose preko šestostepenog menjača. Da se razumemo. Prezirem 6 brzina sem ako nije automatik ili ako 6 nije samo za po autoputu. Ubacivati u šestu brzinu pri 80 km/h je suludo. Nažalost Auris je jedan sa takvim menjačem. Zapravo, većina današnjih automobila sa šestostepenim manuelnim menjačem je takva. Što je prava šteta. Zakonom bih zabranio. No, nije sve tako crno. 136 konja se jako lepo razvija, a tokom testa sam pokušao da ubrzam iz četvrte i fino mu je išlo. Bilo je par sekundi laga ali je posle fino ubrzao. Dakle, obrtnog momenta ne fali toliko. Ima ga. 160 nm pri 4400 obrtaja.

ZAKLJUČAK I FINALNA OCENA

Kad se sumiraju svi utisci, Toyota Auris je odličan auto. Prvo, ima znak Toyote. To mu daje određenu dozu kredita. Drugo, pale su cene. Auris je nekada bio nerazumno skup. Ovaj model može sada da se kupi (sportska verzija) već za 14.000 eur. Nekad nisi mogao bez 21.000 eur ništa da uradiš. Sada mu je cena već razumna i adekvatna. Treće, motori su odlični. Jako se lepo vozi, odlično ubrzava, što je dobro za preticanje na Ibarskoj. Četvrto, malo troši. Ok, u gradu troši između 7 i 8 L/100km ali u beogradu nije moguće voziti ispod toga a da vam svi ne sviraju i pokazuju vam srednji prst. Na otvorenom ne troši više od 6. Što je odlično za sportski auto sa dosta konja. Ali, ogromna zamerka ide na centralnu konzolu, odvratni analogni sat i naravno demode dugmiće. Samo zbog toga dajem mu ocenu 7/10 inače bi dobio devetku.

Tako da druže Dž, slobodno možeš da pazariš ovaj auto

Autor: Zverko
Carz Test: Zverko, Kapri, Nenardo