IMG_9375

Carz Test Kia Pro_Cee’d

Zimski san je potrajao malo duže. I sada se vraćamo testiranju. Ovog puta na test nam je došla Kia Pro_Cee’d. Kako je stari drug Tarabić predvideo: “Doćiće žuti ljudi i piće vodu sa naših reka…” a mi dodajemo i “voziće našim putevima”. Da li je bio u pravu?

Nekada nije bilo važno da li je u pitanju Južna ili Severna Koreja, kvalitet Kije je bio isti. Ali, stvari se polako menjaju. Mislim, da se razumemo, menjaju se već neko vreme, ali sve brže i brže. Danas na testu imamo Kia Pro_Cee’d sa motorom od 130 konja koji se razvijaju iz 1600 kubika.

Možda niste znali ali “KI” u bukvalnom prevodu znači “Izlaziti iz” a “A” naravno Azija. Izlaziti iz Azije. Kako Kia dolazi sa Istoka, logično, ona gura taj istočnjački fazon. Dakle, sve je svemirsko. Poput Honde. Toyote. Duboke kontrolne table, pregršt opreme, već u startnim paketima, dobri motori.

Rešili su da promene filozofiju i da dizajnerski protresu tržište. Da ugrabe veći deo kolača. Prvo što su promenili jeste prednja maska, takozvani “grill” koji oni nazivaju “Tigrov Nos”. Čak im je i šoferka izrađena specifično tako da ima jedinstvena zakrivljenja koja su u skladu sa prednjom maskom. Prednji deo Pro Ceeda je drastično promenjen u odnosu na stare modele. Fantastična prednja svetlosna grupa čini auto “brzim” i “besnim”. Guza, sa druge strane, nije mnogo menjana. Nažalost. Moglo je tu štošta da se poradi.

Nova verzija 2013

Nova verzija 2013

Kia Pro Ceed 2009 godina

Kia Pro Ceed 2009 godina

Odbacili su zastarele, demode, blage linije (one kineske) i bacili se na agresivan, sportski, mačkastiji dizajn. Prednji deo auta je prelep, dok zadnji ne prati baš tu filozofiju, na čemu će morati da porade. Sa druge strane, enterijer je fascinatan. Barem u ovoj full verziji koju smo mi testirali. Sve je na svom mestu. Svaki detalj. Sportska sedišta, kadice, relativno udobna, sve šljašti, sve blicka, mnogo tehnike i gedžeta. Ono na čemu Nemci škrtare, tu Istočnjaci ne odustaju: pregršt opreme za najmanje pare. Tu su bluetooth, komande na volanu, maglenke, senzor za kišu, senzor sa svetlo (koji automatski podešava iluminaciju celog sistema i svetla unutar kolima kako bi prilagodio uslovima vožnje, dan ili noć), naslon za ruku, predivna moderna unutrašnjost, puna kvalitetnih detalja poput hromiranih ručica, kombinacije kože i kvalitetne plastike. Cela kabina je jako dobro izolovana, tako da su zvuci spoljašnosti prigušeni, i jako je prijatno sedeti unutra. Kombinacija “svemirskog” kontrolnog dela (tabla, volan, muzički sistem) i kadice doprinose uživanju i osećaju ušuškanosti.

Motor od 130 konja je više nego odličan. Jak. Brz. Odzivan. Ne kašljucka, a informaciju prima gotovo momentalno. I to sve iz samo 1600 kubika. Obrtni momenat je više nego adekvatan. 165nm pri 4.850 obrtaja. Uzbrdo, u trećoj pri 40 km/h, na pritisak papučice gasa reaguje gotovo odmah. Divan je za “jurcanje” i mangupiranje. Ali i za uživanje, opuštenu vožnju. Kada ga “garite” čuje se. Onako, zverski. Moćno. Ali, kada kulirate lagano, onda prede. Ne čuje se. Iako je benzinac. Pogodan za sve prilike, bilo da jurite neke mačkice, ili da ste mačkica koja juri nekog dobrog tipa, ili želite prosto da izbacite sve svoje frustracije na putu gde ćete dati gas do daske.

Kad smo kod gasa do daske, menjač je šestostepeni. Mrzim šestostepene menjače. Ali, ovaj nije baš klasičan. Kao kod mnogih drugih. Šesta brzina služi “samo za autoput”. Jedino takve menjače treba praviti. Ostale, gde već pri 50 km/h ubacujete u šestu, treba zakonom zabraniti.

A kakav je gepek? Pa uradili smo naše standardno gepekovanje i rezultat je fascinantan. Uspeo sam da se samogepekujem. Donekle. Nekako.

 IMG_9371

Kije se treba paziti jer prave sve veći “lom”. Dobri motori, sve veća pouzdanost, veći kvalitet, dugačke garancije i odlične cene, čime sve teraju kupce na debelo razmišljanje. Jedini problem na domaćem tržištu jeste nepoverenje u brend. Jer Srbinu je ipak “golf je golf”. Sem toga nisam našao veće zamerke, iskreno. Sem možda “guze” koja je morala biti više redizajnirana. Nije potpuno u skladu sa prednjim delom.

Ocena 7/10 

  • http://Prokka.net Jovan Milićević

    Mi smo ponosni vlasnici Kie Ceed 1.6 benzinac, treci nivo opreme, i za ovih pola godine i mi i nas junior uzivamo u svakoj voznji :)

    p.s. Da mi je samo znati kako su uspeli da vam daju primerak bez alu felni, sa kojima izgleda dosta bolje ili bar sa standardnim ratkapnama

  • http://www.carz.rs/ Carz

    Auto smo dobili od prijatelja iz Mint.rs gde je vlasnik stavio zbog zime čelične felne. Pa iz tih razloga nisu bile alu. Zvanični dileri još uvek nemaju m**a da nam daju automobile na test. Sem Toyote. Oni su carevi

    • http://Prokka.net Jovan Milićević

      Dobri prijatelji vode dobar hosting, a za dilere… je*iga… Kad porastu shvatice