Carz_test_Honda_civic

CarZ Test Honda Civic 8 generacija

Japanci. Šta reći o njima. Sem da su genijalni. U svemu, maltene. Naročito u proizvodnji automobila. A u toj sferi Honda razvaljuje. Jer su jedni od najvećih svetskih proizvođača automobila, kao i motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Proizvedu preko 14 miliona motora godišnje. A majstori su u tome da iz male kubikaže izvuku maksimum konja.

Japan je neverovatna zemlja. Spoj tradicije i tehnologije. Raskršće staromodnog i novog. Što se ne može reći za automobile. Tu su neprikosnoveni, kad je tehnologija u pitanju. Japanska kola su uglavnom svemirska i prepuna elektronike. Takva je i Honda.

Carz_test_Honda_civic

S obzirom da još uvek čekamo autodilere da skupe hrabrost i daju nam svoje automobile na test, javio nam se fan Mlađan Antić koji je žarko želeo da testiramo njegovu Hondu Civic. Što smo mi sa velikom radošću prihvatili. Malo mu je Zverko spalio kvačilo i izlizao gume, ali sve u rok službe. Pa pogledajte novi #CarZtest video prilog, a u nastavku pročitajte detaljno naš test:

Uvod

Carz_test_Honda_civic_2

Honda pravi sve. Od robota, motocikala i  quad-ova, sve do automobila. Gde su, čini mi se, najbolji, i u čemu najviše uživaju.  Ipak je njihov slogan “Power of dreams”. Auto u koji najviše polažu nade je svakako Civic. Ime civic znači građanstvo. Ono što je Nemcima bio (i još uvek jeste) Golf, to je Japancima Civic. Auto za široke narodne mase. Naročito mlade, moderne ljude. Doduše, ne sve, jer nije namenjen siromašnim ljudima, zbog svoje visoke cene, ali svakako jeste za Japance. Predstavljen još 1976. godine. Treba napomenuti da je od 8. generacije napravljen u dve platforme, jedne za sedan i kupe verziju, a druga za hatchback namenjen evropskom tržištu. Bio je i internacionalni automobil godine – 2006. godine. Civic koji je bio kod na testu imao je 140 konja dobijenih iz samo 1.8L. U pitanju je sportski paket opreme.

Dizajn

Carz_test_Honda_civic_3

Kako je ovo 8. generacija Honde Civic, oštrih je i sportskih linija. Agresivnih. Ali linija sa logikom. Što se ne može reći za novu 9. generaciju koja je dosta “čudna”, najblaže rečeno. Kombinacija mekanog i oštrog sa udno presavijenim prednjim delom i nabubrelim zadnjim delom. Za razliku od novog, “stara” Honda Civic ima predivnu prednju masku i farove. Seksi. Prelep auto. Najviše namenjen mladim, urbanim ljudima koji žele da budu primećeni, ali i maksimalno uživaju u vožnji. I jako mu lepo stoje 17″ alu felne, dok su zadnji izduvi moćni, a dolaze u paru.

Unutrašnjost

Šta reći o unutrašnjosti? Nema zaista mnogo toga. Sve je svemirsko. To je ta Japanska newschool škola. Potpuno različita od Nemačke oldschool škole.  Auto se pali na dugme, ključ služi samo za davanje kontakta. Cockpit je svemirski kao u avionu. Kontrolna tabla je zakrivljena, a unutar nje je 3D info displej koji vam daje sve informacije. Prelepo. Zaista čudesno. A da ne pričam o volanu koji je prelep. Moderan, sportski, pomalo “budžast”. Svakako nesvakidašnji.

Carz_test_Honda_civic_4

Carz_test_Honda_civic_5

Menjač je malo izdignut od uobičajne pozicije, kao da je namenjen za brzo shift-anje brzina. Bravo dizajneri, jedan bambi za vas. Sviđa mi se kako razmišljaju. Sam izgled je potpuno u reli fazonu. Srebrna kuglu u donjem delu, bez kože ili drugog materijala. Čist metal zakačen za kuglu. Izgleda moćno.

Carz_test_Honda_civic_6

Sedišta su dosta udobna što nikako nisam očekivao. Civic je više sportski automobil, a naročito u sportskoj verziji ima čvrsto, rigidno vešanje. Bubrezi moraju da stradaju. Ali nije baš tako. Nije strašno. Sa druge strane, na zadnjoj klupi ima “dovoljno” mesta za dve odrasle osobe. I poneku nenormalnu, poput mene. Sa svoja 2 metra i 100+ kila sam uspeo da se smestima iza suvozačevog mesta koje je bilo pomereno do kraja. Kolena su mi malo virila ali “ok” je. Nisam glavom udarao u krov što je svakako plus. Ta zadnja sedišta imaju još jedan plus a to je tehnologija easy seats (laka sedišta) koja se se samo rukom podignu na gore i tako dobijate mnogo, mnogo prostora za ostavljanje kupusa ili džaka krompira. Naravno, tu je standardno obaranje sedišta.

Carz_test_Honda_civic_7

Gepek je jedan od najvećih u klasi sa svojih 450 litara.

Carz_test_Honda_civic_8

Mlađan je dosta toga radio na Hondi, i budžio je. Više o tome na kraju teksta.

Kakav je za vožnju

Fantastičan. S obzirom da je ovaj model na testu imao 140 konja mi smo oduševljeni kako ide. Ima 6 brzina ali ne klasičnih. Sa trećom dostižete preko 100 km/h a šesta služi samo za autoput i još veće brzine. Brzine su dosta fleksibilne i raspoložive do nekih 4.000 obrtaja. Doduše, ne hvata gas odmah, ima mali lag, ali posle jedne sekunde shvata šta se dešava i ubrzava kao lud. Obrtni momenat je odličan pa tako i u trećoj ubrzava jako lepo. Od 0-100km/h dostiže za nekih 10 sekundi.

Menjač je dosta precizan i pristupačan, jer kao što je već objašnjeno, pozicioniran je pri vrhu konzole. Dodatnu stabilnost pri vožnji daje VSA sistem, ali kada ga ugasite, tek onda dolazi zanimljiv deo. Brže, lakše i bolje “potpisuje” i kreće iz mesta, a u krivinama više zanosi, ali brže prolazi. Vešanje je dosta tvrdo sa sportskim podešavanjima ali kao što smo već rekli, nije toliko neudoban. Kada ga vozite lagano, po gradu, uživaćete u njemu. Kada želite da spustite gas do daske, prestaje da bude udoban. Sportska sedišta sa izraženim kadicama vas drže sigurno u poziciji dok vam se mozak okreće u krivinama.

Potrošnja mu je sasvim adekvatna. U gradu troši oko 8 litara na sto kilometara, jer vas vuče da ga stalno “garite”. Kada biste uspeli da se obuzdate možda biste i uspeli da smanjite potrošnju. Nekad ćete uspeti da dostignete i 10, ako ga baš nagazite. Ali, 8 l/100km u gradu je sasvim prihvatljivo. Sa druge strane, na dužim relacijama van grada troši oko 6,5 l/100km.

Zaključak

Carz_test_Honda_civic_9

Honda Civic je sjajan auto. Prelep, brz, kompaktan i moderan. Šiša se na opasno., i reži dok prolazi pored vas. Namenjen urbanoj mladoj generaciji. I starijima koji bi želeli ponovo da se osete mladima. Oni koji prolaze kroz krizu srednjih godina. Ali, precenjen je. Entry level od 100 konja iz 1.4L košta 15.699 eur. Što je po meni jako skupo. Za taj novac možete kupiti Škodu Oktaviju 1.2 TSI , ili najveće konkurente Kia Pro Ceed u full verziji sa 100 konja iz 1.4L sve za 15.000 eur, ili Hyundai Elantru u osnovnoj opremi sa 132 konja za oko 15.000 eur. Jedini Civic koji valja je ovaj od minimalnih 140 konja ili Type R verzija od 200 konja. I zbog toga bih se teško odlučio da ga kupim.

Autor: Darko Vidić
Carz tim

p.s. Mlađanov DIY projekat na Hondi

Mlađan je uložio dosta vremena i truda u ovu Hondu Civic i dodatno je budžio. Evo šta on kaže na sve što je radio do sada na njoj:

Danas se na tržištu mogu naći premium alarmni sistemi (Poput Viper-a) koji omogućavaju pored obezbeđivanja automobila još i pregršt funkcionalnosti za kontrolu automobila sa određene distance. Kada kažem kontrolu automobila mislim na otključavanje/zaključavanje, startovanje motora, startovanja klima uređaja, kontrolu podizača prozora itd.

S obzirom da mi je slađe da se zabavim i napravim sam nešto nego kupovina gotovog proizvoda, rešio sam se da pokrenem svoj DIY projekat za remote kontrolu auta sa mog telefona (iphone).

Kao iOS developer softverski deo projekta mi nije bio problem, već hardverski, jer je moje znanje iz te oblasti bilo jako površno. Napokon sam našao povod da se poigram sa open source hardverom kao sto je Arduino, i sve popularnijim Bluetooth-om 4.0 (low energy). Pribavio sve potrebne delove na internetu, i povezao ih u autu. Telefon bluetooth-om šalje komande Arduinu preko Bluetooth modula za Arduino, a Arduino je isprogramiran tako da dešifruje komande koje dobija i “okida” releje na koje su povezane neke instalacije u autu. Za početak sam povezao samo centralnu bravu čisto da testiram autonomnost uređaja i uticaj na moj, mali po kapacitetu akumulator u autu (45Ah). Sada kada sam 100% siguran da to sve lepo radi, nastaviću sa implementacijom novih funkcionalnosti, poput startovanja motora, kontrole podizača prozora i klima uređaja, jer dolaze topliji dani i treba ih dočekati spremno :)

S obzirom da Bluetooth ima ograničen domet do 10m, u planu je podizanje web servisa na mom serveru koji će biti u komunikaciji sa Arduinom i koji će mi omogućiti informacije koje ću dobijati od auta (delom od OBDII ulaza za dijagnostiku) kao i trenutnu lokaciju auta u svakom trenutku. Pored toga, servis će mi omogućiti i kontrolu automobila sa udaljenosti većom od 10m :)

S obzirom da je iPhone aplikacija jos uvek u izradi, korisnički interfejs se još uvek razvija, i na tome sam jako zahvalan svom drugu Aleksandru Đuriću koji mi oko toga pomaže. Takođe bih se zahvalio i prijatelju iz Honda Cluba Srbija Aleksandru (SaleVTI) na pomoći oko auto instalacija, kao i celom Honda Clubu Srbija na pomoći i podršci :)