zafira2

CarZ Test Epizode 10 Opel Zafira Tourer

Karavani su bezveze. Ružni su. Izopačeni. Kaljaju predivnu formu i suštinu svakog “normalnog” automobila. Ali, s vremena na vreme pojavi se neki koji odskače. Koji se izdvaja i prkosi. 

Ekipa Carza je na test dobila novu Zafiru. Ali ne bilo koju Zafiru. Ona je obično dosadna, kockasta, ružna. Ovo je Opel Zafira Tourer. Crna mačka. Opasna. Ljuta. Prkosna. Seksi i zavodljiva.

zafira1

Ovog puta smo se odlučili za nešto drugačiji test. Bez mnogo priče. Želeli smo da prikažemo njenu upotrebljivost, efektivnost i kvalitet na jedan drugačiji način. Pogledajte snimak i sve će vam biti jasno. Za one, koji pak, vole i nešto da pročitaju, evo našeg viđenja, ukratko.

Dizajn

Fenomenalan i moderan dizajn. Oštrih, ali s vremena na vreme i zaobljenih linija. Prednja svetlosna grupa velika, jako upadljiva i “mačkasta”. Zadnja svetlosna grupa je, po ugledu na neke sportske modele, sužena i izdužena što daje još veću širinu “guzi”.

zafira2

Enterijer

Jednom rečju: luksuz. Mnogo opreme i tehnologije na ne tako malom prostoru. Kožni volan sa multifunkcijskim komandama, svemirska kontrolna i centralna tabla, kožni šestostepeni menjač, proštepana sedišta i rukohvati sa strane. Svako dugme ima niklovanu obradu. Zaista, dizajneri iz Opela su vodili računa da enterijer dignu na viši nivo. Ali, luksuz nije sve. Enterijer je najviše i praktičan. Pregršt većih i manjih pregrada, otvora, ukratko prostora za odlaganje sitnica ali i većih stvari.

Jedino što nam je zasmetalo je to što prostor ispod naslona za ruku ima predviđen prostor za odlaganje flašica pića, dok je menjač pomeren naviše. A to znači da ruku nećete lepo moći da držite na menjaču ili da menjate brzine ukoliko imate jednu ili dve flašice stavljene u prostor predviđen za to. Takođe, namučili smo se da skapiramo gde se nalaze AUX i USB ulazi. Da su nam dali mapu sa blagom, pre bismo našli blago zajedno sa Kapetanom Kukom nego to. Ali, ne može sve biti savršeno.

Vozačevo mesto je dosta udobno. Kad to kaže Zverko sa svojih (sada već smršanih) 105 kila i 2 metra, to je kompliment. Verujte nam. Suvozačevo mesto, kao i zadnja klupa takođe na nivou što se udobnosti tiče. Bilo da vozite polako (dok ste sa porodicom) ili ga garite da zadivite ljubavnicu od dvadeset i kusur leta, udobonost je na nivou. U krivinama se kulturno ponaša, ne obara vas sa nogu, već vas fino drži u svom naručju.

Gepek

Mislimo da nema potrebe trošiti previše reči na gepek. Dovoljno je reći da je Zafira uspešno prošla Zverkov test gepekovanja ™. Ne samo da je ušao u gepek, već je legao celom dužinom (2 metra) kada se obore zadnja sedišta. Ne, ne i prednja. Samo zadnja. Noge broj 49 mu nisu visile van auta, već ih je udobno smestio u auto. Nije se prehladio. Naprotiv. Bio je potpuno ušuškan. Lepota videti ga tako spokojnog. A ako baš želite da se širite, i da vam noge osete vetar Karlovačkog okruga, i to možete uraditi:

zafira3

A kada se odlučite da ne pozovete Zverka, i da sami otputujete negde, mesta ima toliko da ćete bez malo moći da preselite celu kuću.

Motor i ponašanje u vožnji

Ova prkosna Zafira je na test došla sa motorom od 2.0 kubika i 165 konjskih snaga (ne računajući ekipu Carza), a snagu je prenosio šestostepeni menjač. Znam, i mi mrzimo 6 brzina. Ali, na to su mislili nemački dizajneri, pa su šestu brzinu ostavili za autoput. Tako da ne, nije potrebno da u šestu ubacujete u gradu već u 60 km/h. I da, motor je odličan! Prede! A opet zverski jurca. A prilikom “garenja” odbija da se buni. Prihvata to kao realnost, čak i uživa. Dosta je startan a jako brzo dostiže veće brzine (ne smemo da napišemo koje, i policija prati Carz).

Kao što smo već rekli, izolovanost motora i kabine je na zaista velikom nivou, te nećete mnogo slušati okolinu i buku već ćete više slušati onaj prepoznatljivi BMW zvuk “zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz”.

Finalna ocena

6/10. Zašto? Pitajte Zverka. Možda ne sme da prizna da mu se mnogo svideo, po prvi put, neki karavan odnosno mini van.

CarZ ekipa