aygo1

CarZ Test Epizoda 11 Toyota Aygo

Ako si mlada, samosvesna, urbana, fensi osoba, da ne kažemo hipster, koja obavezno ima malu belu (ili crnu) pudlu, onda će te ovaj auto definitivno jako mnogo zanimati.

Nije nepoznato da je svetski trend u istovremenom povećavanju i smanjivanju automobila. Dok se neki takmiče ko će napraviti veći auto u istoj klasi, drugi se takmiče ko će napraviti manji auto.

Kako su ovo moderna vremena, nije više sramota ni muško da vozi mali auto. Ako može lik od 130 kila (živih mišića bez kostiju) da šeta malu pudlicu, zašto ne bi mogao da vozi i Toyotu Aygo? Ne? U ovom segmentu je do skoro vladao Smart. Možda još uvek i vlada. Ali konkurenata ima. Fiat 500 svakako. Ali i Toyota Aygo pokušava da uzme parče kolača. I uspeva im. Nažalost, regionalno tržište je toliko malo da je prodaja slaba ovde, ali u svetu se itekako prodaje. IQ su recimo potpuno izbacili sa tržišta. Najvažnije od svega, kakav je? Valja li? Pa da krenemo redom

aygo1

Dizajn

Aygo generalno jeste lep i moderan auto. U zavisnosti od definicije lepog i modernog. Dok je sa jedne strane Fiat 500 potpuno retro i “opičen” Toyota Aygo je moderna i hip. Dok je Smart predviđen za dvoje, Fiat 500 za troje (a to treće osoba 30 kila sa sve krevetom), u Aygo se može “spakovati” čak 4 osobe. Doduše dve jako male osobe ali ok. Nije ni predviđen za velike ljude. Predviđen je za manje, moderne, pametne, lepe i nadasve mršave ljude. Koji mogu da uđu u njega. Prednja svetlosna grupa je mačkasta i seksi, dok je guza nekako obična. Ništa specijalno što nas privlači kod nje.

aygo2

Ono što nam je na prvi pogled bilo neobično jeste da je uputstvo za auto bilo veće od samog auta. Što je možda i razumljivo s obzirom koliko je tehnologije spakovano u sam auto. Težina auta je 840 kg, tu negde kao i uputstvo.

Čari ovog mališana je upravo prilagodljivost i adaptibilnost. Plastične maske sa strane, na haubi, i oko vrata možete menjati po želji i boji. Kada kupujete autić možete ga preko neta sklepati po želji i takav će vam doći. Mi smo testirali najnoviji model 1.0L 69 konja u Xplay i Xtouch paketu opreme.

aygo3

Ono što nam je svakako zasmetalo jeste loša karoserija. Deluje jeftino, i malom “čvrgom” može da se ulubi. Ali, da bi se dobio auto od 840 kilgorama, moraju se podneti neke žrtve.

Unutrašnjost

Cela unutrašnjost se svodi na prednju konzolu. I to je to. S obzirom na to koliko je auto mali, kao da je sve istrgnuto iz njega i bačeno. Zadnja klupa obična. Nema ništa. Niti treba da ima. Prednja takođe. Menjač blago podignut ka centralnoj tabli zbog više mesta. Volan moderan, “kockast” kao da odiše sportskim manirom. Obrtomer prebačen u digitalni oblik sa leve strane kontrolne table. Što je i razumljivo jer je pretežna ciljna grupa devojke i žene, a zna se da one ne gledaju obrtomer, niti ih to interesuje.

aygo5

U ovom paketu opreme nezaobilazna je i kamera umesto rikverca. Tako, žensko (a i poneko muško) ne može da pogreši da li je ubacio u rikverc ili ne. Zna se čim se na velikom multifunkcionalnom ekranu pojavi snimak sa kamere, to je znak. Rikverc!

aygo6

Takođe, nezaobilazna je i navigacija koja jako lepo funkcioniše, i naravno ima srpske mape. Što je veliki poen za Toyotu. Lepo je kad neko priznaje Srbiju. Zar ne?

Ali, Toyoto, zašto stavljaš leptir zadnja stakla? Znaš da je to još samo ugrađivano u Jugiće? I ne možemo pohvaliti ni gepek. Ok, naravno da je mali. Kubikaža nije važna. Za takve informacije obratite se Alviroviću. Važno je samo istaći da Zverko nije ni pokušavao da se gepekuje. Jer je prosto nemoguće. Prkosi svim zakonima fizike.

aygo4

Motor i vožnja

Postoje dve vrste motora. 1.0L sa petostepenim menjačem i 1.0L sa petostepenim automatskim menjačem. Mi smo vozili ovu “standardnu”. Koja ima samo 69 konja. Samo? Ipak grešimo. Nije samo. Već jako dovoljno. Kada date gas momentalno se ubrazava. I to jako, jako fino. Brzo reaguje, i na momente se čuje kao karting. Mnogo gotivno. Bukvalno karting na ulicama, sa dozvolom. Zujalica. Nemoguće ga je voziti polako. Kada se vozi normalno, nažalost, po nekad zvuči kao traktorče. Ali, ne možemo mu to zameriti s obzirom da ima samo 3 cilindra.

Jako je upravljiv, a volan izuzetno direktan. I to u milimetar. Reaguje na svaku komandu.

Sve u svemu sjajan mali gradski auto. Slagaće vam se uz tašnicu, ruž ili pudlicu. A i uvek ćete naći parking ispred vašeg omiljenog kafića gde provodite najviše vremena.

Ocena: 6/10